reklama

Bojovník Šafi!

Moje blogy píšem už niekoľko týždňov. Doteraz som sa vždy venoval sebe, alebo slovenskému para hokeju. Tento blog bude trochu odlišný, bude sa týkať jedného človeka, ktorého ani nepoznám osobne, no od dnešného dňa je to môj vzor

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nie nadarmo sa o Čechoch hovorí o našich bratoch, však sme ešte pred štvrťstoročím tvorili jeden štát. U našich západných susedov je populárnejší aj šport, ktorému sa venujem, teda para hokej. Na Slovensku existuje len jeden tím, zatiaľ čo v Česku je založená liga, ktorá by v práve začínajúcej sezóne mala mať 7 účastníkov. Titul bude obhajovať Zlín, za ktorý hrávajú niektorí moji spoluhráči, a práve hráčovi Zlína bude tento blog.

Hráč Zlína a dokonca kapitán českej para hokejovej reprezentácie, to je Zdeněk Šafránek. Chlap, ktorý reprezentoval Česko na troch paraolympiádach (a okrem iného je majster Českej republiky v para boxe a horskej cyklistike hendikepovaných)! 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Včera večer sme mali so spoluhráčmi tréning a spoluhráči hovoria: "Šafi si túto sezónu zrejme nezahrá, čaká ho ďalšia operácia." Priznám sa, že som jeho meno síce už počul, no nevedel som o koho ide. A tak som večer začal pátrať a našiel som rozhovor Silvie Dymákovej práve so Zdeňkom, v ktorom opisuje svoje zdravotné problémy.

Zdeňek zostal po úraze pripútaný na invalidný vozík. Z tohto dôvodu sa mu na zadnej časti tela tvoria preležaniny, tak veľké, že človek by do nich dal štyri prsty, čo je samozrejme aj neznesiteľne bolestivé! Okrem toho Šafi trpí aj silnými kŕčmi celého tela. "Rozpadám se. Bez legrace. Jak sedím na vozíku, tak mám dekubitus čtvrtýho stupně – ten nejtěžší. Dekubit je proleženina, otlačenina, která má dva typy: vnitřní a vnější. Ten vnější vznikne tak, když se dlouho sedí nebo leží. Kvůli tomu se to taky vůbec nehojí a stane se z toho čím dál větší nekrotizující rána, která je pak hodně špatná. Já už mám dekubit vnitřní, což je věc, o který prostě nevíš. Ono to tam může třeba měsíc něco dělat, zlobit, růst, ale já tím, že necítím spodek, tak o tom nevím," hovorí o svojich problémoch v spomínanom rozhovore. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po tom, čo som si včera prečítal celý tento rozhovor rozhodol som sa mu napísať správu, aby som ho podporil, ak už nie inak, tak aspoň psychicky. Ráno som si našiel odpoveď, ktorá mi nahnala husiu kožu a slzy do očí:

"Martine zdravím Tě!! 
Vy a kluci ze slovenska jste jedni z mých nejlepších přátel co mám... několikrát jsem se i účastnil Vašich soustředění repre... já jsem byl vždy bojovník a bojovník budu... mám proč bojovat a to za rodinu a ta je nejvíc! Martine Vám hlavně přeji zdraví a hlavně ať Vás hokej baví a třeba se někdy na ledě potkáme...
Děkuji za úžasnou zprávu a krásné slova... děkuji moc Šafi 24"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Číslo 24 nosí tento sympatický chlap na drese. So Šafim sme sa síce nikdy osobne nestretli, no verím, že v budúcnosti sa to zmení, pretože rád by som mu v budúcnosti vzdal poklonu aj osobne, pretože tú si aj zaslúži. Nielen za to, že Česko reprezentuje vo svete ako športovec, ale aj za to, že spolu so svojou partnerkou napriek handikepu, vychováva tri deti!

Šafi, si veľký borec, bojovník a od dnes môj vzor! Verím, že sa čoskoro dostaneš zo zdravotných problémov a stretneme sa raz na ľade v českej para hokejovej lige! Bude mi česť kamarát! 

Martin Gábor

Martin Gábor

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študent žurnalistiky na KU v Ružomberku. Medzi moje záľuby patrí najmä šport a príroda. Venujem sa sledge (alebo aj para ice) hokeju. Mám 22 rokov. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu